niedziela, 24 września 2017

Zalety posiadania dużego psa

Gdzieś tam kiedyś napisałam Wady posiadania dużego psa. Trochę sobie ponarzekałam jak to jest źle mając dużego psa. Człowiekowi nigdy nie dogodzisz ! Ale jak są wady to i muszą być zalety dużego psa :) Szczerze ? Tak łatwo mi nie było znaleźć zalet. Chodź powinna ich być masa to długo musiałam myśleć nad tym postem. Wysiliłam swój mózg do myślenia, od skończenia szkoły leżał sobie w kącie :) A że w końcu się zmotywowałam do pisania, nie powiem brakowało mi tego JEDNAK ! Myślałam że już mi przeszło bo przecież nic z Szasta nie robię, a jednak robię i to sporo. No ale, nie o tym teraz tylko o zaletach.


1. Duży pies to jednak respekt
Jak wiecie, mieszkam na wsi. Każdy z każdym się tutaj zna i zawsze wszystko każdy wie. Mimo to, zawsze się bałam i nadal się boje chodzić w pewne miejsca na wsi. Między innymi to las i droga polna która prowadzi chwilę przez las. Wiele razy spotkałam na tej drodze jakiś facetów. Ogólnie ich znam, ale jednak jest strach idąc samej i z psem który no boi się bardziej niż ja.
Kiedyś szłam z Szastą tam i mijał nas koleś podchmielony. Ja telefon w pogotowiu żeby zadzwonić do mamy jak się uda, w razie czego. Zazwyczaj ludzie mijają nas, ale ten koleś podszedł do Szasty w celu pogłaskania psa. Ona nie lubi facetów podchmielonych. Zaczęła szczekać, najeżyła się no i próbowała go ugryźć. Facet spieprzał szybciej niż ja od tego faceta.
Swego czasu robili nam chodnik na wsi. Byli tam robotnicy, którzy ewidentnie nie chcieli mieć kontaktu z psem. Inna bajka, że szła mi przy nodze uważnie ich obserwując. Respekt był i jednak jest :)
2. Więcej psa do kochania
Im większy pies tym więcej psa do kochania :) Możliwość przytulenia się do niedźwiedzia. Spora miłość do grzania w jesiennie wieczory.

3. Pies na podryw
Mając większego psa szybciej ktoś do Ciebie zagada :) W moim przypadku jest to "przepraszam, to labrador ?" Niestety, rozczarowanie że to golden ale rozmowa toczy się dalej. Szkoda że większość ludzi szuka suki do psa żeby się wyżył... ale nie zawsze są takie sytuacje że ktoś się uśmiecha do mojego psa a ja wtedy daje ją na luźną smycz i Szasta podlatuje do kogoś.
Chodź tutaj każdy pies może zostać psem na podryw :)

4. Domowa siłownia
Mając dużego psa nie trzeba wydawać pieniędzy na siłowanie żeby sobie trochę poćwiczyć. Bierzemy szarpak, nakręcamy psa na zabawkę i zaczyna się szarpanie :) Wyrobienie bicepsów gwarantowane gdy pies zacznie się zapierać. Albo najgorsze i zacznie Tobą rzucać.
Spacer to też wyzwanie przy dużym psie. Jak kocha wszystkich i wszystko to trzeba przyzwyczaić się do zapędów miłosnych do ludzi, zwierząt i ogólnie do wszystkie co się porusza. Mieć stalowe ręce do ewentualnego pociągnięcia i rycia nogami w ziemi ;)
5. Łatwiejsze szkolenie
Duży pies to zdecydowanie łatwiejsze szkolenie, szczególnie chodzi o rozmiar. Mając większego psa na pewno łatwiej jest nam go nagradzać. Łatwiej jest dobrać smakołyki jako nagrodę. W pewnych momentach jest nam nauczyć jakiejś sztuczki ze względu na większy rozmiar psa.

1 komentarz:

  1. Piąty punkt to traf w 10-tke u mnie :P Szczególnie doceniam to teraz przy Nice, która sięga mi lekko powyżej kolana i nie muszę się co chwilę do niej schylać aby ja nagrodzić przy problemach z kręgosłupem. Z Sonią już niestety wyjścia nie mam, bo to mikrus. Ledwo 26 cm w kłębie ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy nowy czytelnik i komentarz to duża motywacja do dalszego pisania :)