piątek, 3 marca 2017

Ile kosztuje Golden ?

Wiosna tuż tuż a, tu taki post :) Pogoda póki co dopisuje, w szkole zaczną się męki. A ja korzystam z tego że ten tydzień był luźny i napisałam oto takie cudo. Kilka lat wcześniej była taka akcja z określeniem ile kosztuje pies ? Ceny wychodziły różne. No tym samym postanowiłam co nie co napisać o tym ile to już przepadło milionów na oto moje małe duże kochane coś :)
O wydatkach mogę powiedzieć śmiało bo mam już psa prawie 6 lat, więc też jest to jakieś doświadczenie i mogę przewidzieć ile w przyszłym miesiącu wydam na psa.
Do końca nie byłam świadoma ile kosztuje pies ale po zrobieniu sobie takiego przelicznika zobaczyłam że w ciągu roku jest to ładna sumka. Ale to i tak wydaję mało na psa. Pokaże wam jakie są koszty utrzymania Golden Retrievera. Niektóre ceny są podane w przybliżeniu.



UTRZYMANIE PSA - ROK ( OD LUTEGO 2016 DO LUTEGO 2017) 

JEDZENIE 
karma - 100 zł x 12= 1200
smakołyki - 7 zł x 5= 35
kość wieprzowa - 50 zł 
wątróbka - 80 zł 
udko - 70 zł 
jogurt naturalny 36 szt. x 0,99 zł= 35,64 zł 
jajka - 15 zł 
mięso w puszce - 5 zł x 25 szt = 125 zł 
olej z łososia - 27,80 zł x 4 = 111,2

PIELĘGNACJA 
szampon - 27 zł x 4 = 108 zł 
odżywka - 28 zł 
chusteczki nawilżające - 5,99 zł x 3 = 17,97 zł
patyczki do uszu 3 zł x 2 szt. = 6 zł 
Rivanol - 2 zł x 6 szt. = 12 zł 
nożyczki - 10 zł 

WETERYNAR
szczepienie i odrobaczenie - 120 zł 
obroża przeciwpchelna - 80 zł 

ZABAWKI I AKCESORIA 
- smycz 80 zł 
- piłka - 6 zł 
- mop - 2,99 zł 
- ażurka z amortyzatorem 65 zł 

 KOSZT ROCZNY UTRZYMANIA- 2257,80 zł 

A tu takie małe obliczenie ile mniej więcej przez 5 lat wydałam na Szastę. Chodź do roku czasu jadła karmę za 150 zł(1800 zł na rok)  + jej zakup 650 zł + sterylizacja 350 zł + akcesoria do roku czasu ( tą kwotę pamiętam do dziś) 120 zł + klatka kennel 130 zł + maszynka ( dwie maszynki z Lidla) 89,90 + 49,99 zł + akcesoria do czesania razem 200 zł + mata samochodowa 49,99 zł + wymiana łóżka mojego ( pies zjadł pół łóżka) 600 zł + kliker 5 zł + majtki na cieczkę 15,60 + kocyki 7,99 zł  sztuk 2 + miski na jedzenie i wodę 30 zł + obroża zaciskowa 20 zł  a to się równa 4118,47 zł 
Dodając do tego potem karmę za 100 zł (przez 5 lat) + cała pielęgnacja (okres ostatnich 3 lat) - 550 zł + weterynarz ( w między czasie było leczenie) 900 zł równa się 7450 zł 
A teraz dodajmy cały koszt ostatnich lat + ostatni rok daje nam magiczną kwotę 13 826,27 zł 
JA: Tyle pieniędzy wydałam na Ciebie!
Szasta: Znowu marudzisz. Oooo sarenka 
Utrzymanie psa jednak kosztuje i to ładne pieniądze. Pewnie i tak tych pieniędzy przez te prawie 6 lat bym nie odłożyła, ale można gdybać co za taką kwotę można kupić. Pewnie jakieś auto czy dobry sprzęt fotograficzny. Wakacje zapewne super też by były ! Ale nic nie równa się temu ile miłości mamy :) Karmisz, dbasz, pielęgnujesz wydajesz ostatnie grosze dla takiego jednego czterołapnego ale za to gdy wracasz do domu zostajesz witany mokrym nosem. Wiesz że, ktoś na Ciebie czeka. Nawet gdy pójdziesz po świeże bułki do piekarni !
Więc zanim zdecydujecie się na psa przemyślcie czy jesteście gotowi na takie wydatki :) Pies to nie zabawka !

8 komentarzy:

  1. Hehe i tak powiem Ci, że nieźle wyszłać :D Ja kiedyś robiłam takie przeliczenie dla siebie, to 10lat z Budzikiem kosztowało mnie ponad 60tys, natomiast 2lata z Donnerem zamknęłam w 24tys. oczywiście z uwzględnieniem zakupu psów, szkolenień, sprzętów szkoleniowych i gadżetów, żywienia i leczenia itp. Teraz myślę, że koszt Donnera mógł się nawet potroić mimo, że jest raptem 2,5roku więcej, a utrzymuje się sam jesli chodzi o wyżywienie... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to spora sumka :) Pewnie na przyszłego psa wydam jeszcze dwa razy tyle ale wyjdzie w praniu :)

      Usuń
  2. W końcu szczęśliwi czasu nie liczą, pieniędzy też :D

    OdpowiedzUsuń
  3. No nieźle, wcale nie jest tak źle! :P Masz zupełną rację z tym, że przed zabraniem psa trzeba sobie właśnie zdać sprawę z tych kosztów jego utrzymania. Ja nie liczyłam jeszcze tego ile poszło na Nele i nie wiem, czy chcę to robić... hahah :P
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porównaniu do innych psiarzy to jestem na granicy dolnej co do wydatków :D

      Usuń
  4. Wydaje mi się, że to nawet nie jest tak dużo, wydaje mi się, że są osoby, które wydają na swoje psy znacznie więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że warto również jest doliczyć stałe koszta które wiążą się z pielęgnacja naszego psiaka. Ja bardzo chętnie tego typu rzeczy zamawiam w sklepie https://sklep.germapol.pl/ i jestem zdania, że jak najbardziej mojemu psiakowi to wszystko odpowiada.

    OdpowiedzUsuń

Każdy nowy czytelnik i komentarz to duża motywacja do dalszego pisania :)